Monday, July 21, 2008

Che Det: Reverse Psychology


Saya petik kata kata Che Det di blognya:-

`adakah Kerajaan sekarang sebegitu bodoh dan tidak mempunyai daya imaginasi untuk menggunakan "taktik" yang sama terutamanya memandang kepada sikapnya yang kritikal terhadap Kerajaan dahulu? Pastinya ia mampu untuk menggunakan cerita lain yang lebih meyakinkan jika ia memang merancang ataupun berkonspirasi terhadap Anwar. Ada kebarangkalian bahawa ceritanya sama kerana ianya benar`.

Menunjukkan satu lagi `reverse psychology` dari Che Det.

Jika cerita lain digunapakai ternyata umum tidak mempercayainya dan dengan mudah dapat menghidu bahawa ianya adalah satu konspirasi tetapi apabila cerita yang sama dilakukan lagi ia nampak `seolah olah benar` terutama pada ayat `adakah Kerajaan sekarang sebegitu bodoh`kemudian konspirator meletakkan bebanan itu ke bahu kerajaan (baca Pak Lah)Ini lah yang dikatakan Che Det seorang pakar membaling sebiji batu untuk membunuh 2 ekor burung.

Tabiat Che Det yang pakar membaling sebiji batu untuk membunuh 2 ekor burung telah diceritakan oleh seorang bekas hakim Azmi di Buletin Utama TV 3.

Najib telah berjumpa dengan Che Det walaupun dihalang oleh Pak Lah pada mulanya. Selepas pertemuan tersebut maka berita Saiful membuat lapuran polis pun tersebar. Jangan abaikan Tengku Adnan kerana dia telah menerima misi khas Mahathir sebaik sahaja keputusan pru 12 selesai diumumkan.

No comments: