Sunday, August 10, 2008

Wira dunia ketiga yang berjiwa kerdil

Beliau kini seorang Joker. Che Det berkata, beliau rela berhijrah ke luar negara jika Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri pada 16 September ini ketika menjawab soalan salah seorang peserta di forum bertajuk Cabaran Melayu Masa Kini: Memperkasakan Melayu anjuran Barisan Bertindak Akar Umbi Melayu Terengganu di Kuala Terengganu pada 9 Ogos 2008. Kalau kata kata blogger abang Nan Kopitiam menyarankan supaya beliau ke Zimbabwe, saya pula menyarankan supaya Che Det kembali ketanah tumpah darahnya iaitu Kerala, Selatan India. Kenapa dengan tiba tiba Che Det seolah olah merajuk ingin meninggalkan negara ini pada atau selepas 16 Sep. Kalau mengikut alasan yang diberikan oleh Che Det yang Anwar pernah menikam belakangnya....bagaimana dengan Pak Lah? ?? Pak Lah juga telah dan sedang menikam belakangnya sekarang. Kenapa Che Det tidak mahu meninggalkan negara ini sekarang. Apa bezanya Pak Lah dan Anwar? ??... walaupun sama sama tikam belakang Che Det.

Che Det sekali lagi telah bertindak pre-emptive supaya apabila tiba tarikh 16 Sep Pakatan Rakyat berjaya menubuhkan kerajaan beliau tidak dianggap sebagai pengecut dan bacul kerana melarikan diri meninggalkan negara ini. Penulis seperti tidak percaya kerana semasa beliau mempunyai kuasa beliau dianggap sangat hebat, super dan macam macam gelaran hebat diberikan padanya. Tertubuhnya sebuah institut pemikiran yang mengkaji menganalisis pemikiran dan otak Che Det adalah sesuatu yang membazir dan membuang masa kerana tuan punya diri mempunyai jiwa yang sangat kerdil apabila berhadapan dengan realiti. Hidup tanpa kuasa. Jika institut ini mahu dikekalkan maka masukkan juga tentang pemikiran jiwa yang kerdil, penakut dan bacul.

Dalam diam sebenarnya Che Det sangat kagum dan menghormati Anwar walau pun kelihatan serangan dari mulut Che Det kepada Anwar tidak terhenti henti. Che Det juga tidak lupa kata kata Anwar bahawa dia (Anwar) sudah pun memaafkan Che Det tetapi rakyat bagaimana? ?? Inilah yang sangat ditakuti oleh Che Det....rakyat. Komitmen rakyat terhadap Anwar tidak pernah berbelah bagi. Rakyat terlalu dahagakan perubahan kepimpinan negara sehinggakan mereka tidak memperdulikan lagi samada Anwar meliwat atau tidak asalkan kempimpinan negara mesti ditukar secepat mungkin. Che Det telah mengaku dirinya adalah melayu tulin, melayu Kedah kononnya ketika berceramah di Port Dickson. Melayu tulin kah sehingga sanggup untuk lari meninggalkan negara. Ahli, penyokong dan pengundi UMNO patut berasa malu dengan kenyataan terbaru Che Det ini. Seorang yang mengaku melayu tulin tetapi ingin melarikan diri keluar negara. Che Det tak perlu takut sampai begitu sekali kerana salah seorang peserta forum di Port Dickson itu telah memberitahu apa yang dia dengar dari Najib `jika Che Det dipenjarakan kesesakan bukan berlaku di KL tetapi sudah bermula di JB. Apakah Che Det lupa kenyataan peserta forum tersebut sehingga sanggup mengeluarkan kenyataan yang dia ingin meninggalkan negara ini. Ini menunjukkan bahawa Che Det tidak percaya kepada semangat yang ada pada Najib dan ahli ahli UMNO. Ini tidak berlaku pada semangat penyokong pakatan rakyat. Darah dan airmata sudah menjadi mainan penyokong pakatan rakyat.

Soalan patut timbul tentang tempat penginapan di luar negara yang menjadi tempat Che Det ingin melarikan diri...sewa hotel atau tinggal di bungalow air mata rakyat. Bagaimana dengan peninggalan yang di beri atas nama anak anak. Kami rakyat marhaen juga punya anak anak dan isteri. Kami mahu hak hak kami kembali yang ada pada Mukhriz, abang abangnya dan kakaknya. Sesungguhnya Che Det sedang melumurkan najis ke mukanya sendiri.

Al-Fatihah untuk Almarhum Dato` Ustaz Fadzil Nor.

3 comments:

Firdaus Omar said...

Berbeza antara pejuang dengan pengkhianat. Berbeza antara anak jantan dengan pondan. Sedih teman tengok pondan tua tu...

Amuraria said...

Salam Tuan
Betul hantar balik ke Kerala atau Malabar pasal dia ni anak Malbari India mari tapi nak tunjuk juara Melayu last kutuk Melayu kunun mudah lupa ! Podaah dey Madey Kutty !

mountdweller said...

apa yang aku boleh buat hanya ketawa.. kah..kah...kaaaah! bengong punya olang